Follow the leader

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We could just talk about a case study or a presentation, but it was much more than that for all the a’mores (the people who make up MORE Results). Something between motivational and a course in how to make things happen.

The experience that Pedro Pinto brought us – Operations Director at Greatcreation SA – accompanied by practical cases of how things are done daily, left us much closer to being better tomorrow than we have been so far.

Pedro Pinto’s presence and the energy he puts into his presentations are arguments that leave us leaning forward in our chairs. But when we talk about the person who won the award for Best Hotel Manager in the world (a prize awarded by the World Luxury Hotel Awards), and who is in charge of, among others, the Corpo Santo Lisbon Historical Hotel, a unit that was distinguished in the “Best of the Best” category in TripAdvisor’s Traveller’s Choice awards, having come first in Portugal, third in Europe and 16th in the world, then we’re talking about another league.

It’s obvious that with all these titles, we were expecting something different (I mean good), but what we were served was a good dose of realism and what and how is done daily to achieve these results. Not least because, as we were told, it’s easier to get there than to maintain it, since when you’re at the top there can be room for sloppiness or maintaining the “success formula” that got them there, which is wrong, since if everything changes out there, what got them there may not work in the future.

Practice, role play, “gamification” of training (with its own methodologies, very adapted to the hotel’s reality), lots of repetition, the desire to be “the best”, but also different (in the best sense of the word), and performance awards, are, among other things, behind the results.

Everything is perfectly laid out, from what is expected of employees to what the hotel and its customers expect of them.

If we can make the analogy with a good tailor, we can say that Corpo Santo Hotel tries to provide a tailored experience and that means investing in the customer.

If to be good, and MORE, we must follow and join the best, then today we have taken a big step to achieve MORE and become Portugal’s premier market research company.

 

PT

Podíamos falar apenas em estudo de caso ou numa apresentação, mas na realidade, foi para a globalidade dos a’mores (as pessoas que fazem a MORE Results) muito mais que isso. Algo entre o motivacional e um curso de como fazer acontecer.

A experiência que o Pedro Pinto nos trouxe – Diretor de Operações na Greatcreation SA – acompanhada de casos práticos, do como se faz no dia a dia, deixou-nos muito mais próximos de ser melhores amanhã, do que o que fomos até aqui.

Só por si, a presença e a energia que o Pedro Pinto coloca nas suas apresentações, são argumentos que nos deixam inclinados para a frente nas cadeiras. Mas, quando falamos na pessoa que ganhou o prémio de Melhor Diretor de Hotel do mundo (prémio atribuído pela World Luxury Hotel Awards), e que tem a seu cargo, entre outros, o Corpo Santo Lisbon Historical Hotel, unidade que foi distinguida na categoria de “Melhor dos Melhores” nos prémios Traveller’s Choice do TripAdvisor, tendo obtido o primeiro lugar em Portugal, o terceiro na Europa e o 16.º lugar em termos mundiais, então estamos a falar de um outro campeonato.

É óbvio que com todos estes títulos, já esperávamos algo de diferente (entenda-se para bom), mas na realidade o que nos foi servido foi uma boa dose de realismo e, do que e como é feito diariamente para se alcançarem estes resultados. Até porque como nos foi dito, é mais fácil animicamente chegar lá, do que manter, já que quando se está no topo pode haver lugar ao desleixo ou ao manter a “fórmula do sucesso” que os fez lá chegar, o que está errado, já que se tudo muda lá fora, o que os lá colocou, pode não resultar no futuro.

Prática, role play, “gamificação” do treino/formação (com metodologias próprias e muito adaptadas à realidade do hotel), muita repetição, vontade de serem “os melhores”, mas também diferentes (na boa aceção da palavra), e também prémios de desempenho, estão, entre outras coisas, por detrás dos resultados.

Tudo está perfeitamente delineado, desde o que é esperado pelos colaboradores, áquilo que o hotel e os seus clientes esperam dos mesmos.

Se pudermos fazer a analogia com um bom alfaiate, podemos dizer que o Corpo Santo Hotel tenta disponibilizar uma tailored experience e isso acarreta investimento no cliente.

Se para sermos bons, e MORE, temos de seguir e juntarmo-nos aos melhores, então hoje demos um big step to achieve MORE and become Portugal’s premier market research company.